Hej wszystkim.
Jestem w trakcie ubierania Hanki w lightbary i w związku z tym potrzebuję wiedzy na temat tego gdzie mógłbym znaleźć plus od świateł drogowych.
Wiązkę zrobię sam i przekaźnik będzie sterowany tylko przez plus ze świateł drogowych, tylko pytanie gdzie najlepiej się wpiąć?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.
Odpowiedz do tematu
: Lightbary i zasilanie świateł drogowych
:
Najprościej ten sygnał znajdziesz w samej przedniej lampie.
A nie lepiej dać osobny przełącznik do włączania lightbar’a?
A nie lepiej dać osobny przełącznik do włączania lightbar’a?
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Właśnie miałem nadzieję, że nie będę musiał grzebać przy lampie. Co do osobnego włącznika to nie za bardzo chcę zaśmiecać sobie kierownicę a poza tym lightbary mam z homologacją na drogowe.
:
Zrobisz jak uważasz
Przełącznik na upartego można umieścić w innym miejscu. Moja koleżanka miała u siebie włącznik świateł umieszczony przy lewym boczku, inny kolega miał przełącznik na plastiku główki ramy więc różne rozwiązania się spotyka.
Jakie źródło światła w tych lampach masz?
Przełącznik na upartego można umieścić w innym miejscu. Moja koleżanka miała u siebie włącznik świateł umieszczony przy lewym boczku, inny kolega miał przełącznik na plastiku główki ramy więc różne rozwiązania się spotyka.
Jakie źródło światła w tych lampach masz?
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Źródło światła to żarówka H3 55w..
:
Oooo!
To będzie robić robotę
W VT500 początkowo tak miałem.
Światła lightbar jak były włączone to nie było dużej różnicy pomiędzy mijania a drogowymi
Ale za to na wolnych obrotach był trochę deficyt energii
To będzie robić robotę
W VT500 początkowo tak miałem.
Światła lightbar jak były włączone to nie było dużej różnicy pomiędzy mijania a drogowymi
Ale za to na wolnych obrotach był trochę deficyt energii
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Nie trochę a nawet sporo. Dodatkowe 2x55W jeśli będą cały czas włączone to przy jeździe rekreacyjnej rozładuje ci akumulator. I wtedy bardzo się zdziwisz przy odpalaniu motocykla jak ci rozrusznikiem nie zakręci rano.
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Można ew. zastosować żarówki 35W
Jeśli się chce trzymać homologacji to LEDów tam nie założysz.
Z drugiej strony - mało kto posiada lightbar’y z jakąkolwiek homologacją
Jeśli się chce trzymać homologacji to LEDów tam nie założysz.
Z drugiej strony - mało kto posiada lightbar’y z jakąkolwiek homologacją
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Witam, w Virago miałem załozone lightbary i żeby uniknąc problemu z poborem prądu kupiłem na allegro żarówki LED H3, drogie to było i dodatkowo z racji ,że radiator był z miedzi to ciężkie, po paru jazdach oberwało się z oprawki i musiałem zalutować konstrukcję, świeciło już potem extra i prądu nie brało więcej niż 0,7A. Jak będziesz bardzo chciał to odszukam aukcje z tymi LEDami, ja szczerze polecam właśnie to rozwiązanie.
:
W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop
Panoramiks napisał/a: |
Nie trochę a nawet sporo. Dodatkowe 2x55W jeśli będą cały czas włączone to przy jeździe rekreacyjnej rozładuje ci akumulator. I wtedy bardzo się zdziwisz przy odpalaniu motocykla jak ci rozrusznikiem nie zakręci rano. |
W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop
:
Spokojnie na razie zobaczymy co mi wyjdzie
jurek okinawa napisał/a: |
Witam, w Virago miałem załozone lightbary i żeby uniknąc problemu z poborem prądu kupiłem na allegro żarówki LED H3, drogie to było i dodatkowo z racji ,że radiator był z miedzi to ciężkie, po paru jazdach oberwało się z oprawki i musiałem zalutować konstrukcję, świeciło już potem extra i prądu nie brało więcej niż 0,7A. Jak będziesz bardzo chciał to odszukam aukcje z tymi LEDami, ja szczerze polecam właśnie to rozwiązanie. |
Spokojnie na razie zobaczymy co mi wyjdzie
:
Ale podczas jazdy będą się świecić cały czas tak ?
A zastanawiałeś się jaką wydajność ma twój alternator przy normalnej jeździe?
panjarrro napisał/a: |
W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop |
Ale podczas jazdy będą się świecić cały czas tak ?
A zastanawiałeś się jaką wydajność ma twój alternator przy normalnej jeździe?
NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Ja w słoneczne dni jeżdżę czasami na drogowych, żeby być lepiej widocznym. Nikt nie miga. W nocy staram się nie jeździć motocyklem. Jak podepniesz do drogowych, to może się okazać, że będziesz miał je dla ozdoby, bo mało kiedy włączysz.
Piotrek
:
Dyniek dotknoł sedna, 90% jeździmy w dzień, to czy na 10% warto zakładać lampy sprzężone z drogowym. I druga żecz lepsza widoczność nas na drodze przez innych, to zdrowsze dla naszych kości. Lepiej te lampy wykorzystać do jazdy w dzień( sprzężone z pozycjami) A do lampy głównej założyć pożądną H4 ( np +150% światła, lub H4 Led) i w nocy masz dobrą widoczność i w dzień jesteś widziany.I oczywiście ładowanie i aku. dłużej wytrzymają.
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
Odpowiedz do tematu
GREGOR 12 dobrze mówi.
Sam w swojej VT500 w lightbarach przeszedłem na LEDy - światło było trochę „oczojebne” ale z oświetleniem drogi niewiele wspólnego miało.
Plus był taki, że ja byłem widoczny a na tym mi najbardziej zależało.
Poprawę jakości przedniego światła głównego uzyskałem stosując dodatkowy przekaźnik przez co wyeliminowałem spadki napięcia na ponad 30-letniej instalacji.
Jeszcze lepsze efekty uzyskałbym zmieniając żarówkę ale już w zasadzie nie było potrzeby
Sam w swojej VT500 w lightbarach przeszedłem na LEDy - światło było trochę „oczojebne” ale z oświetleniem drogi niewiele wspólnego miało.
Plus był taki, że ja byłem widoczny a na tym mi najbardziej zależało.
Poprawę jakości przedniego światła głównego uzyskałem stosując dodatkowy przekaźnik przez co wyeliminowałem spadki napięcia na ponad 30-letniej instalacji.
Jeszcze lepsze efekty uzyskałbym zmieniając żarówkę ale już w zasadzie nie było potrzeby
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.